Türkiye’nin Güneydoğusu’ndaki Van’da Pazar günü meydana gelen 7.2 lik depremde yüzlerce kişi hayatını kaybetti, 2000’in üzerinde kişi yaralandı. Van ve ilçelerinde çok kuvvetli hissedilen depremin hasar ve can kaybı meydana getirdiği il merkezinde 10 bina, Erciş’te 25-30 bina ve 1 öğrenci yurdunun yıkıldığı görüldü.

Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Mustafa Berktaş ile Bir Hatıra Fotoğrafı
Bu doğal afette birbirimizin acısını paylaşma birbirimize yardım elini uzatma zamanıydı, Çünkü acılar, üzüntüler beraberce azalır. Türkmeneli Dernekler Federasyonu’un destek ve katkıları ile Türkmeneli Sağlık Konseyi Başkanı Op. Dr. Aydın Beyatlı yönetiminde Depremden hemen sonra Türkiye’de yaşayan Iraklı Türkmen doktorlar olarak acil sağlık ekibi oluşturup deprem bölgesine gidildi. Depremin ikinci gününde Irak Türkmen sağlık ekibi işe koyuldu. Türkmen tıbbi ekipte yer alan doktorlar şu isimlerden oluştu: Dr. Aydın Beyatlı, Dr. Münip Necip, Dr. Adnan Kerküklü, Dr. Kürşat Çavuşoğlu, Dr. Yaşar Zeynel, Dr. Ertüğrul Türker, Dr. Zahit Ağaoğlu, Adil Beyatlı (Irak Türkleri Derneği Konya Şube Baş.Yrd). Türkmen doktor sağlık ekibinin bir grubu Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi acil servisinde sağlık hizmetlerinde görev aldı, diğer grup ise depremden en ölümcül hasarı alan Erciş’e hareket etti.

Erciş kent merkezinde büyük bir panik ve kargaşa yaşanıyordu; Devlet Hastanesi getirilen yaralılarla dolup taşıyordu. Hastaneye vatandaşların çabalarıyla enkaz altından çıkarılan bine yakın yaralı geldi. Yaralılara hastane bahçesinde müdahale edilirken, bahçeye sahra çadırı kuruldu. İlçe merkezinin yanı sıra çevre köylerden de çok sayıda yaralı hastaneye getirildi. Hastanenin oldukça yoğun olduğunu ancak çalışmaların kontrollü ve başarılı şekilde yürütülüyordu. Erciş’te hastanelerin yetersiz kalması nedeniyle, yaralılar askeri helikopterlerle bölgedeki diğer hastanelere nakledildi.
Polis ekipleri de yaptıkları anonslarla kurtarma çalışmalarına katılmak isteyen gönüllü vatandaşları Hükümet Konağı’na çağırdı.
Türkmen doktorlar kendi ihtisasında yaraları tedavi ediyor ve İlaç veriyordu. Depremin ardından Türkiye’nin dört bir yayından Van’a yardım yağıyordu.

Erciş

Havaların soğuk olması sebebiyle Van’daki depremzedelere mont gönderen bir yardımsever, cebine de kendi cep numarasını yazarak şu notu düştü: “Geçmiş olsun kardeşim, ben de Gölcük’te senin şu an yaşadıklarını yaşadım. Maddi-manevi ne sıkıntın olursa bana 05xxxxxxxxx numaralı telefondan ulaşabilirsin, hiç çekinme.” yazısını koydu. Bu montu alan depremzede cebinden çıkan numaraya 3 gün sonra şu mesajı yolladı: “Allah razı olsun kardeşim. Şu an gönderdiğin montla ısınıyorum. Sana söz, bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım.”
Türkiye, Irak’ta patlamalar sonucu yaralananlara ve zor durumda olanlara yardım kucağını açmıştır. Bugün Van zorda, Biz Iraklı Türkmen doktorları olarak aynı duyguyla hizmete geldik. Biliyoruz bizim yaptığımız denizde damla, ama yine biz kardeşlerimizin acılarını paylaştığımızı gösterdik ve Van depreminde yanınızdayız dedik.
Irak Türkleri Van’daki kardeşlerine destek olmak ve bu acı günlerinde yaralarının sarılmasında bir nebzede olsa merhem olmaya çalıştı. Van Depreminde hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet, yakınlarına sabır ve yaralılara acil şifa diler.
Deprem bölgelerinde Türkmen doktorların gösterdikleri çaba ve katkılarından dolayı Van Valisi Münir Karaloğlu, Van İl Sağlık Müdürü Dr. Orhan Çetinkaya, Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Mustafa Berktaş ve Erciş Kriz Masası Başkanı Fatih Çiftçi teşekkürlerini bildirdiler

Türkmeneli Dernekler Federasyonu Başkanlığı